آیت الله سید حسن ابطحی

بسم رب الشهدا

آیت الله سید حسن ابطحی

اولین کسی که زیاد به نظرم میاد آیت الله سید حسن ابطحی مدرس و استاد اخلاق ماست . من از که محضر ایشان خیلی کم کسب فیض کردم و بیشترین تعلیمات من از شاگرد ایشان حاج آقای معلم به من رسیده است .

ایشان یکی از علمای برجسته در سالهای نه چندان دور مشهد و حال کشور است . تعلیمات ایشان در مورد مکارم اخلاق طبق احادیث و سنن شیعی و قرآن کریم می باشد .

یکی از خصوصیات درس اخلاق ایشان که بارز است شیرینی ان و خارج از تعلیمات سخت و متکی به توسل از طریق ائمه علیهما السلام می باشد .

در خصوص ایشان باید گفت از نظر حقیر نویسنده ایشان یکی از روحانیونی است که فعالیت بسیار زیاد و جذابی چه در مشهد و چه در کل ایران نموده تا جوانان پاک سرشت را دوباره به ذات خود برگردانده و راه حق را نشان انها دهد بطوریکه نزدیک 40 کتاب توسط ایشان تالیف شده است و به جرات می توان گفت تالیفات ایشان که از روح پاکشان سرچشمه می گیرد روح حق پرستی را در وجود خواننده بیدار می کند .

کلا در مورد ایشان می توا ن گفت شیعه واقعی را معنی کردند ، چه از لحاظ زجر کشیدن و تحمل سختیها مانند اجداد گرامیشان ،چه از لحاظ رفتار و اخلاق خوب و خوش دینیشان .

در آخر نام چند مورد از تالیفات ایشان را همراه با لینک برای شما می اورم .


انوار صاحب الزّمان،عـوامل پیشرفت،دو مقاله،اتحاد و دوستى، حلّ مشکلات دینى، جواب مسائل دینى، امام مجتبى (علیه السّلام)،مصلح آخرالزمان،مصلح غیبى، در محضر استاد جلد اول ،در محضر استاد جلد دوم، پر و ازروح، پـا سخ به 77 سوال مشکل دینى ،پـا سخ مـا، رسول اکرم (صلى اللّه علیه و آله و سلّم) ، پاسخ به سؤالات فلسفى و اعتقاد،ى پاسخ به مشکلات جوانان، سیر الى اللّـه جلد اول، سیر الى اللّـه جلد دوم،سیر الى اللّـه جلدسوم، سیر الى اللّـه جلدچهارم، شبهاى مکّه.



لینک:کتابخانه

http://www.abtahibook.com/aview.aspx


یا علی

نظرات 2 + ارسال نظر
مسافر کربلا (سادات) چهارشنبه 22 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 06:00 http://www.maasomen.parsiblog.com

سلام خدمت شما بزرگوار

انشاءالله بتوانیم از محضر روحانیون واساتید .استفاده وافی وکافی را ببریم

خداوند به علماءعمر روز افزون .سلامتی وتندرستی عنایت کند

آمین یا رب العالمین

علوی باشید وعالی

محبت و زیبایی دوشنبه 27 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 02:39 http://doayam.blogsky.com

سلام از قیافه هم درون انسانها مشخص میشود روی بسیار روحانی دارند... این انسانها اگر انسانند گاهی فکر میکنم پس من چه هستم...!؟ خدا را جدی بگیریم !

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد